Zdjęcia do sklepu internetowego ceny

Sprzedaż w internecie rośnie z roku na rok. Coraz bardziej zbliżamy się do czasów, w których firma nieistniejąca w internecie tak naprawdę traci większość potencjalnych klientów. Rynek sprzedaży internetowej potrzebuje coraz to nowych treści i nie możemy poprzestawać często już jedynie na zdjęciach dostarczonych przez producentów lub hurtownie dropshippingowe. Z tego krótkiego artykułu dowiecie się jak zorganizować dobre jakościowo, konkurencyjne i skuteczne pod względem sprzedaży, zdjęcia produktów do sklepu internetowego oraz ile to może, a ile powinno kosztować.

Z artykułu dowiecie się:

  • Ile kosztują zdjęcia do sklepu internetowego, jakie naprawdę są ceny?
  • Od czego zacząć przygotowanie do pozyskiwania fotografii produktów?
  • Jak zorganizować zdjęcia do sklepu internetowego ?
  • Fotografowanie we własnym, firmowym studio fotograficznym.
  • Współpraca z fotografem produktów lub studiem fotografii produktowej.
  • Czy naprawdę białe tło jest konieczne ?
  • Czy zdjęcia powinny być z człowiekiem, czy raczej na białym tle ?
  • Co to są zdjęcia aranżowane ? Dlaczego warto je mieć?
  • Jak najlepiej zademonstrować produkt, aby zwiększyć współczynnik konwersji ?

 

Ile kosztują zdjęcia do sklepu internetowego, jakie naprawdę są ceny?

Rynek oferuje możliwości wykonywania zdjęć produktów już od 5 zł. W przypadku takich ofert warto jednak zapytać się wcześniej o możliwość wystawienia faktury VAT). Prawdziwe ceny zdjęć produktowych, które są satysfakcjonujące dla obu stron: od zamawiającego, po wykonawcę kształtują się następująco:
Podstawowa fotografia produktu z delikatnym retuszem: 9 zł brutto
Fotografia produktu – packshot – z zaawansowanym retuszem: 50 zł brutto
Fotografia produktu aranżowana, z dekoracjami, scenografią: 15-100 zł brutto w zależności od złożoności projektu oraz pól eksploatacji.
Fotografia produktowa odzieży – flatshot: 9 zł brutto
Zdjęcia typu duch: 27 zł za 3 wyretuszowane ujęcia, przeważnie przód, tył, detal.
Zdjęcia 360 składające się z 24 klatek: 40 zł brutto
Zdjęcia 360 składające się z 36 klatek: 50 zł brutto
Zdjęcia lookbook, z modelką na białym lub innym jednolitym, neutralnym tle: 50 zł za kilka wyretuszowanych lekko ujęć.
Sesja wizerunkowa mody lub produktu z modelem i scenografią: od 300 do 2700 zł w zależności od kosztów składowych sesji takich jak lokacja, gadżety, scenografia, zespół model make-up artist fryzjer.
Film produktowy: już od 600 zł brutto
W przypadku, gdy zdecydujecie się wyposażyć własne firmowe studio fotograficzne, koszt realizacji zdjęć zależy od ilości i jakości zakupionego lub posiadanego już przez Was sprzętu oraz roboczogodziny fotografa i grafika.

Od czego zacząć przygotowanie do pozyskiwania fotografii produktów?

Zazwyczaj, zaczynamy od początku, w tym konkretnym przykładzie początkiem jest nasza oferta, czyli produkty, które zamierzamy zaoferować internautom. Nieco inaczej fotografujemy odzież, zupełnie inaczej biżuterię a kompletnie innego przygotowania potrzebujemy do wykonania zdjęć zaawansowanych technologicznie ogromnych pieców grzewczych z chromowanymi elementami. Najprostszą metodą pozyskania fotografii jest poproszenie o nie naszego dostawy. Jeżeli dostawcą, jest hurtownia na zasadzie dropshippingu to przeważnie, możemy nawet poprosić ją o pliki wymiany danych umożliwiające pobranie całego materiału zdjęciowego z bazy dostawcy wprost do naszej platformy sprzedażowej. Problemem jest jednak często jakość fotografii i reprezentowany poziom odwzorowania szczegółów z uwzględnieniem warstwy informacyjnej, której poszukują użytkownicy. Dobrym przykładem tych ograniczeń jest elektronika. W wielu przypadkach poszczególne modele komputerów, czy podzespołów elektronicznych mają dokładnie to samo jedno pochodzenie fotografii. Internetowi zakupoholicy lub pasjonaci elektroniki mogą przecież potrzebować dokładniejszych obrazów, przed podjęciem właściwej decyzji zakupowej. Dobre zdjęcia produktu potrafią rozwiać wątpliwości choćby odnośnie do kompatybilności poszczególnych podzespołów bez konieczności przekopywania się przez linijki opisów technicznych. Tak, to być może niepopularne stwierdzenie, ale dobre zdjęcia produktów w sklepie internetowym, tak samo, jak wygoda jego obsługi mogą decydować o konkurencyjnej skuteczności względem innych ofert. W pierwszej kolejności musimy zdecydować się na formę przedstawienia produktu oraz jego cechy, które na fotografiach chcemy podkreślić, cechy ważne przede wszystkim dla docelowych użytkowników produktu.

Jak zorganizować zdjęcia do sklepu internetowego ?

Wiemy już, co chcemy fotografować, wiemy już, dlaczego chcemy fotografować i wiemy, że chcemy to sfotografować lepiej, niż konkurencja. Czego nie wiemy ? Jak to zrobić. Zasadniczo podstawowych metod jest kilka. Możemy drogą na skróty, częściowo posłużyć się już ujęciami gotowymi pozyskanymi od dostawców, a częściowo wyróżnić oferty wizualnym podkreśleniem poszczególnych elementów i funkcjonalności lub po prostu cech produktu. To swojego rodzaju efektywne z perspektywy kosztów rozwiązanie hybrydowe. Przejdźmy do konkretów. Zdjęcia możemy zrobić sami: telefonem z mega super rozpikselowaną matrycą, lustrzanką z firmowej szuflady lub … fotografem. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Jeżeli zaczynamy przygodę z e-commerce, to z dużą dozą prawdopodobieństwa postanowimy zoptymalizować koszty i przynajmniej w pierwszych kilku podejściach zrobimy zdjęcia samodzielnie.

Tu zostawimy tylko cytat: „Śpiewać każdy może, trochę lepiej, lub trochę gorzej, ale nie o to chodzi, jak co komu wychodzi. Czasami człowiek musi, inaczej się udusi”. Aut. Jonasz Kofta

Z fotografowaniem jest tak samo. Jeżeli jesteście super przygotowani technicznie, macie na to czas, sprzęt i pół tony cierpliwości to jest właśnie droga do sukcesu. No… właściwie to pół drogi, bo przy większej skali to się z tego rozwiązania może zrobić naprawdę wąskie gardło. Niemniej jednak najlepiej spróbować, przekonać się i z zegarkiem w ręku uczciwie przyznać, czy rozwiązanie jest dla Was lub dla Waszego, kochani, zespołu.

Fotografowanie we własnym, firmowym studio fotograficznym.

W przypadku, gdy szykujecie się do samodzielnego uwiecznienia sklepowego stanu magazynowego, warto uwzględnić na etapie przygotowania umiejętność fotografowania. Fotografowanie produktów to dziedzina fotograficzna nierówna pozostałym. Wykonywanie zdjęć produktów wymaga połączenia podejścia technicznego i estetycznego. Inwestycja w kurs fotografii produktowej to dobry pomysł. Każda inwestycja w kompetencje to dobry pomysł. Następną inwestycją jest zakup odpowiedniego wyposażenia. Przekonanie o wydaniu ogromnej kwoty na aparat fotograficzny z doświadczenia niekoniecznie podzielamy. Zdjęcia produktów to w zdecydowanej większości przypadków mądra i dokładna praca oświetleniem. Oświetlenie może być stałe i ceny podstawowych lampek zaczynają się już nawet od 80 zł za komplet statyw, lampka, parasolka. Czy doradzamy to początkującym ? Niekoniecznie. Dlaczego? Podstawowe lampki umożliwiają sfotografowanie produktów telefonem, ale czas realizacji tego typu zdjęć zdecydowanie przekracza prawdopodobnie dopuszczalną opłacalność przedsięwzięcia z uwzględnieniem czasu realizacji zdjęć dla przykładowej nowej dostawy produktów. Małe świetlówki oferujące światło stałe to dobry pomysł dla naprawdę niskobudżetowych działań. Zdecydowanie lepszym pomysłem już będzie inwestycja w oświetlenie filmowe typu LED umożliwiające regulację natężenia światła lampy. Tego typu oświetlenie umożliwia ustawienie odpowiedniego stosunku natężenia światła z poszczególnych kierunków i przede wszystkim użytkowanie tak zwanych modyfikatorów światła, czyli parasolek, czaszy i softboxów o różnych kształtach. W przypadkach, gdy magazyn pęka w szwach od niewystawionych produktów zdecydowanie najlepiej jednak zainwestować w kompetencje i oświetlenie błyskowe. Przy odrobinie doświadczenia skutecznie będziecie już w stanie osiągać efekty umożliwiające sprzedaż produktów w internecie z wykorzystaniem podstaw fotografii produktowej.

Współpraca z fotografem produktów lub studiem fotografii produktowej.

Artykuł nie jest sponsorowany, ale pisał go fotograf. Posłużenie się fotografem, więc będziemy polecać i zachwalać, ale uczciwie przynajmniej wspomnieliśmy, że to nie jedyna opcja. Czy zawsze warto posłużyć się fotografem ? Nie. Znamy ich zbyt wielu, aby ze spokojnym sumieniem po prostu zachwalać współpracę z każdym fotografem. Jedni pozwą Was, za wykorzystanie zdjęć bez umowy o prawa autorskie, inni omamią olejkami eterycznymi i muzyką relaksacyjną, będą potem prosili o dopłaty za każde nieumówione wcześniej a niechcący wykonane ujęcie. Żeby nie podnosić ciśnienia konkurencji, zasugerujemy jedynie, aby przed podjęciem poważnej współpracy po prostu sprawdzić fotografa. Nie zawsze się da. Często jednak to w zupełności możliwe. Wiele szanowanych studiów fotograficznych (tak, nasze również) oferuje darmowe próbki jakości oferowanej usługi. Jak to się robi ? Wysyłamy lub zawozimy jeden produkt, prosimy o pokazanie próbek jakości pracy i jeżeli nie trwa to miliona lat, a jakość zdjęć nas satysfakcjonuje, to rozpoczynamy współpracę na szerszą skalę, umawiamy realny termin i działamy. Terminy to trudny temat i nawet nas uszy pieką, gdy to piszemy, ale naprawdę zdjęcia produktów to kategoria fotograficzna, która jest roboczogodzino chłonna i to bardzo, a efekty osiągnięte raz pracują na siebie do końca cyklu życia produktu. Podsumowując: podczas współpracy z fotografem powinniśmy zadbać o ustalenie maksimum szczegółów dotyczących zlecenia i upewnić się, że wraz z wyretuszowanymi i opłaconymi przez Was, moi drodzy, zdjęciami otrzymacie umowę z przekazaniem praw do wykorzystania dzieł, ponieważ, czy tego chcecie, czy nie z punktu widzenia prawa, fotografia jest dziełem podlegającym ochronie.

Na co warto zwrócić uwagę, zamawiając zdjęcia produktowe ?

Jedna prośba, jeżeli Wasze produkty nie wyglądają tak, jak produkty konkurencji, ale naprawdę chcecie, żeby tak wyglądały, to jest naprawdę do osiągnięcia, choć… nie warto, chyba że tak bardzo nie kochacie ziemi, żeby duplikować trasy przejazdu paczek od Was do klienta i od klienta do Was. Szanujmy planetę, szanujmy klientów, szanujmy siebie i nasze brandy sklepowe. Fotografia potrafi zdziałać cuda, w szczególności na etapie postprodukcji, ale to nie zawsze o cuda chodzi. Ważniejsza jest z naszego i naszych klientów doświadczenia realna wartość uczciwej komunikacji wizualnej, może trochę podkręcona dynamiką dla zwiększenia współczynnika konwersji przez pobudzenie reakcji emocjonalnej, ale przede wszystkim komunikacja szczera.

Czy zdjęcia powinny być z człowiekiem w plenerze, czy raczej na białym tle ?

Jeżeli zamierzacie używać portali sprzedażowych typu Allegro lub Amazon, to białe tło jest wymogiem i standardem branżowym. Z przykrością stwierdzamy, że czasy bohaterów drugiego planu w fotografii produktowej na aukcjach internetowych odeszły w niepamięć. Nie zobaczymy już wielu perskich dywanów, kanap i fornirowanych tanio stolików rodem z pierwszej połowy lat 90. Oferta sprzedażowa, która docelowo ma konkurować nie tylko ceną, ale i jakością prezentacji pozycjonować produkt powinna składać się ze zdjęć produktów zarówno klasycznie przedstawionych na białym tle, jak i ujęć aranżowanych oraz zdjęć reklamowych prezentujących potencjalne zastosowanie produktu. Szlifierki powinny szlifować, biżuteria zdobić dłonie i szyje, a rowery jeździć w parkach lub po górskich bezdrożach.

Czy naprawdę białe tło jest konieczne ?

Jeżeli prowadzicie własny sklep i nie zamierzacie oferować swoich produktów na aukcjach internetowych i popularnych serwisach e-commerce, to białe tło nie jest konieczne. Konieczność przeniesienia się do internetu wszystkich firm, których przed pandemią w internecie jeszcze nie było, wymusiła na sprzedawcach drastyczne rozwiązania i tak, coraz częściej do czynienia mamy ze sklepami z kategorii fashion wypełnionymi zdjęciami wykonanymi już w całkiem niezłej jakości telefonami komórkowymi. Zdania są podzielone. Dla jednych zdjęcia zrobione smartfonem wzbudzą większe zaufanie do wyjątkowości produktu, dla drugich to solidne packshoty decydować będą o postrzeganiu marki jako tej, której warto zaufać, zamawiając towary w internecie. Dużo też zależy od branży. Moda zaprzyjaźniła się na dobre ze smartfonami, ale nie do końca jeszcze ufamy ofertom wyposażenia technicznego sfotografowanego na kartonach w magazynie. Przykro nam, świat nie jest sprawiedliwy, do niektórych kategorii jeszcze zdecydowanie warto zatrudnić fotografa.

Co to są zdjęcia aranżowane ? Dlaczego warto je mieć?

Aranżowana fotografia produktowa to zwyczajnie zdjęcia produktów wykonane w otoczeniu przygotowanej wcześniej i dostosowanej do charakteru produktu scenografii. Dla mody może to być przykładowo studyjna scenografia obfitująca w nawiązania do przewodniego motywu kolekcji. Dla przedmiotów technicznych, narzędzi i elektroniki prawdopodobnie płyta rombowa lub solidnie zużyty blat stołu roboczego. Przesyt wyidealizowanych produktów, graficznie wyciąganych do granic możliwości, tak samo, jak ślepota bannerowa sprawiają, że sprzedawcy i producenci inwestują coraz chętniej w nawiązania do wzornictwa produktu lub jego właściwego zastosowania.

Jak najlepiej zademonstrować produkt, aby zwiększyć współczynnik konwersji ?

Po pierwsze, zaprezentować. Wbrew pozorom sieć nie jest wolna od sklepów internetowych, które nie przedstawiają zdjęć produktowych dla całej szerokości swojej oferty. Oczywiście, są produkty, których niszowy charakter może wcale nie ograniczać potencjału sprzedażowego, gdy zaprezentujemy je jedynie w formie opisowej. Z naszego i naszych klientów doświadczenia jednak sugerujemy przede wszystkim pokazać to, co ma stać się przedmiotem transakcji.
Po drugie, zdecydowanie lepiej funkcjonują zestawy zdjęć prezentujące poszczególne właściwości przedmiotu. Warto pamiętać, iż w stosunku do zakupów w formie odbioru osobistego nie możemy w internecie oddziaływać tak łatwo na wszystkie zmysły kupującego. Im więcej informacji na temat danego produktu przekażemy z użyciem zdjęć tym, bardziej prawdopodobne, że potencjalny użytkownik docelowy zdecyduje się na zakup właśnie u nas. Z dwóch ofert, wygra ta, która sprawi, że potencjalny klient w większym stopniu będzie w stanie osądzić na podstawie już samych zdjęć, czy towar rozwiąże jego mniej lub bardziej typowe problemy.

Jeżeli potrzebujesz zdjęć do sklepu internetowego to serdecznie zapraszamy i gwarantujemy uczciwe ceny:

kontakt@fotofaktor.pl

665 443 277