665 443 277 [email protected]
Zaznacz stronę

Fotografia produktowa – profesjonalne zdjęcia produktów

 

Sprzedaż produktów i usług w internecie wymaga odpowiedniego ich zaprezentowania. Ostatnimi czasami mamy coraz mniej czasu na dokładne zapoznawanie się z opisanymi właściwościami produktów prezentowanych na portalach aukcyjnych, stronach i w sklepach internetowych. Fotografia produktu umożliwia użytkownikom stron błyskawiczną ocenę atrakcyjności oferty. Im lepszym materiałem zdjęciowym zaprezentujemy Poprawna fotografia produktowa umożliwia poprawę współczynnika konwersji w aplikacjach sprzedażowych i na stronach z ofertami.

 

Dlaczego fotografia produktowa ?

 

Wraz ze wzrostem udziału rynku e-commerce w handlu ogólnie wzrosło znacznie zapotrzebowanie na wysokiej jakości prezentację oferowanych przez internet towarów. Fotografia produktowa umożliwia odwzorowanie najważniejszych właściwości produktu a profesjonalny fotograf pokaże towar z jak najlepszej strony. Obraz mówi więcej, niż tysiąc słów a my mamy coraz mniej czasu na czytanie. Wysokiej jakości fotografia produktowa pozwala zwiększać sprzedaż, uzyskiwać przewagę konkurencyjną w zakresie prezentacji oferty i jej kluczowych zalet. To tak naprawdę bardzo proste: im lepiej i dokładniej pokażemy co mamy do zaoferowania, tym chętniej kupujący będą z tego korzystać.

 

Czym jest fotografia produktowa ?

 

Fotografia produktowa to techniczna dziedzina fotografii, której zadaniem jest wierne, czytelne, powtarzalne i skuteczne z punktu widzenia sprzedaży zaprezentowanie oferty sklepu internetowego, producenta lub dystrybutora. Fotografie produktów to przeważnie fotografie przedmiotów wkomponowanych na białym lub kontrastującym do przedmiotu tle umożliwiającym jego błyskawiczne rozpoznanie przez osobę oglądającą ofertę.

 

Dlaczego warto delegować wykonanie fotografii produktowej?

 

Wysokiej jakości prezentacja wymaga wysokiego poziomu niszowych kompetencji, dużego doświadczenia oraz dostępności szerokiej gamy kosztownego wyposażenia studia fotograficznego. Wysoki poziom specjalizacji zewnętrznej organizacji w większości przypadków pozwala nam osiągać efektywność kosztową w stosunku do inwestycji w samodzielnego urządzenia pracowni fotograficznej wewnątrz organizacji. Jedną z kluczowych umiejętności efektywnie funkcjonującego przedsiębiorcy jest delegacja zadań. Doba ma jedynie 24 godziny, więc aby budowana lub istniejąca organizacja mogła sprawnie funkcjonować mądry przedsiębiorca w przemyślany sposób inwestuje swój czas. Fotografia produktowa to czasochłonne zajęcie, szczególnie biorąc pod uwagę rosnące wymagania portali aukcyjnych i użytkowników sklepów internetowych wymagających przejrzystych i czytelnych ofert oraz wysokiej jakości prezentacji.

 

Fotografia produktowa – różne poziomy trudności dla typów produktów

 

W internecie możemy zamówić już dziś praktycznie wszystko co człowiek wyprodukował lub zaoferował kiedykolwiek od czasu powstania cywilizacji industrialnej. Z technicznego punktu widzenia fotografia produktowa na profesjonalnym poziomie może być bardzo trudna do wykonania, gdy nie posiadamy odpowiedniego doświadczenia przygotowującego nas do radzenia sobie z różnymi materiałami. Produkt produktowi nie równy. Poprawne sfotografowanie obuwia wydaje się być zadaniem w dużej mierze relatywnie prostym. W rzeczywistości zadanie, jeżeli ma być wykonane oszałamiająco efektownie już wbrew pozorom nie jest takie łatwe. Prezentując przykładowo obuwie sportowe często wykonane z materiałów o różnej fakturze często musimy się mierzyć z zadaniem poprawnego odwzorowania kształtu zamierzonego przez projektanta i poprawnym oświetleniem tego przedmiotu. Fotografia produktowa obuwia wykonywana niedbale i po łebkach może sklepowi internetowemu przysporzyć więcej szkód, niż pożytku. Weźmy przykładowo pod uwagę procent zwrotów spowodowanych niedokładną prezentacją. Rozbieżność oczekiwań klienta z rzeczywistością może się okazać dla przedsiębiorstwa bardzo kosztowna.

 

Fotografia produktowa – jak wygląda przebieg realizacji?

 

W pierwszej kolejności ustalamy poziom trudności i skalę działań. Skuteczna z punktu widzenia sprzedaży fotografia produktu to taka, która na minimalnej ilości ujęć przekazuje jak najwięcej najważniejszych informacji o przedmiocie fotografowanym. Osiągnięcie tego celu wymaga więc możliwie dokładnego ustalenia z wykonawcą oczekiwań: sposobu prezentacji, ułożenia, kompozycji, docelowego zastosowania obrazu ( strona internetowa, portale aukcyjne, sklep internetowy, katalog drukowany, bannery reklamowe ). Następnie na podstawie informacji zebranych realizacja jest wstępnie wyceniana i możliwie precyzyjnie szacowany jest czas realizacji. Kolejnym etapem jest wykonanie testowego ujęcia na podstawie jednego produktu lub przejście do realizacji całej produktowej sesji zdjęciowej. Logistyka: produkty mogą być dostarczone do studia osobiście, studio odbiera produkty samodzielnie lub we współpracy z zaufanym operatorem logistycznym lub w szczególnych przypadkach udaje się do firmy / magazynu i jeżeli to możliwe rozkłada wyposażenie studyjne w siedzibie firmy. Produkty są fotografowane, fotografia produktowa w efekcie jest oceniana wstępnie a następnie poddawana procesowi retuszu. Przeważnie po akceptacji efektów produktowej sesji zdjęciowej usługa jest opłacana, fotografie przekazywane on-line w umówionych formatach a produkty przekazywane z powrotem w stanie nienaruszonym. Fotografia produktowa staje się szczególnie wymagającym zajęciem, gdy przedmioty mające znaleźć się w ofercie wymagają uprzedniego specjalnego przygotowania lub złożenia.

 

Czy warto inwestować w dobre zdjęcia produktów?

 

Fotografia produktowa prezentująca Waszą ofertę w odpowiedni sposób to inwestycja nie tylko w wizerunek marki ale też w odpowiedni poziom sprzedaży. Dzięki poprawnym zdjęciom produktowym wszelkie wydatki poniesione na reklamę zwracają się dużo szybciej i dużo lepiej. Zdjęcia produktów, które odzwierciedlają wiernie kształt, proporcje, kolory wpływają pozytywnie na satysfakcję klienta, który zamawiając produkt online otrzymuje przedmiot zamawiany a nie jedynie coś co przypominało obiekt na obrazach. Z przedsiębiorczego punktu widzenia warto na pewno wspomnieć, iż kosztowa faktura VAT w połączeniu z delegacją czasochłonnego zadania może nie tylko zoptymalizować koszty ale i pozytywnie wpłynąć na dostępny do prowadzenia przedsiębiorstwa czas. Serdecznie polecamy skorzystanie z usług profesjonalnego studia fotograficznego.