Fotografie produktów odzieżowych warszawa
Fotografowanie kolekcji pod sklepy internetowe
Prowadzenie marki odzieżowej to bardzo trudne zadanie w konkurencyjnej i zglobalizowanej rzeczywistości. Fotografia produktowa odzieży jako metoda na zaprezentowanie naszych projektów offline i online to zdecydowanie zadanie, które z wizerunkowego i biznesowego punktu widzenia warto wykonać możliwie jak najlepiej. Produkcja obrazów z zakresu fotografia produktowa odzieży to zadanie, które możemy wykonać samemu, we współpracy z zespołem profesjonalistów oraz które możemy całkowicie delegować profesjonalnemu zespołowi produkcyjnemu lub studio fotograficznemu.
Fotografowanie produktów mody – dostępne formy
Fotografia produktowa odzieży zasadniczo dzieli się na kilka najważniejszych kategorii:
- Flatshot – ujęcia odzieży rozłożonej na płasko na odpowiednim tle neutralnym lub dobranym do charakteru ubioru, marki lub całej kolekcji.
- Fotografia produktowa odzieży na manekinie – ujęcia odzieży przeważnie na białym neutralnym kolorystycznie tle umożliwiającym czytelne rozpoznanie odzieży i jej najważniejszych właściwości.
- Fotografia produktowa odzieży typu duch to ujęcia odzieży również przeważnie układanej na specjalistycznym manekinie umożliwiające klientom sklepu lub czytelnikom katalogu drukowanego zapoznanie się z najważniejszymi właściwościami projektu odzieżowego. Zaletą tego typu ujęć, zakładając, że zostaną one wykonane poprawnie i odpowiednio dopracowane graficznie jest oddzielnie zmiennej ubocznej osoby, która jeszcze kilka lat temu pozowałaby do sesji. Ludzie, w pierwszej kolejności zwracają uwagę na innych ludzi, a prezentując kolekcję, zależy nam na tym, aby zwracali uwagę na oferowane przez nas projekty, niekoniecznie na modelkę lub modela. Zdjęcia typu duch ułatwiają skoncentrowanie się kupujących na tym, co naprawdę ważne.
- Produktowa sesja zdjęciowa odzieży / lookbook : Lookbooki to możliwie jak najtańsze, najbardziej efektywne kosztowo produkcje fotograficzne opłacalne powyżej już pewnej skali służące zaprezentowaniu kolekcji często jeszcze przed jej finalnym etapem produkcyjnym. Do zdjęć tego typu jesteśmy już zmuszeni zatrudnić modelkę i zdecydowanie łatwiej tego typu sesję wykonać w nieźle wyposażonym studio fotograficznym. Lookbooki mają ukazywać przekrój kolekcji w możliwie neutralnym otoczeniu, często na potrzeba zakontraktowania dystrybucji lub badań oraz jeżeli sesja zostanie wykonana na odpowiednim poziomie też i sprzedaży online w sklepie internetowym, lub na dedykowanych portalach mody.
Zdjęcia produktowe odzieży – na co zwrócić uwagę
Jednym z najważniejszych etapów jest przygotowanie na sesję możliwie dużej ilości projektów, nawet jeżeli mają to być jedynie pierwowzory, dużo bardziej opłaca się nam wykorzystać czas pracy w studio, produkując w tym samym momencie jak najwięcej obrazów. Przygotowanie do sesji typu fotografia produktowa odzieży to też przygotowanie samej odzieży. Powinniśmy pamiętać o odpowiednim uprasowaniu wzorów i pozbyciu się wszelkich poprodukcyjnych nitek oraz kłaczków, ten etap, jeżeli poświęcimy mu odpowiednio dużo uwagi, zaprocentuje zmniejszeniem czasu wymaganego na obróbkę graficzną i zdecydowanie podniesie zaufanie odbiorców co do jakości wykonania odzieży. Przed sesją zdjęciową jedną z ważniejszych kwestii jest też odpowiednie dopasowanie rozmiarów. Zdecydowanie lepiej posługiwać się wartościami metrycznymi niż rozmiarami nominalnymi. Odpowiednie dopasowanie rozmiaru odzieży do modelki lub manekina zdecydowanie poprawia jakość ostatecznego efektu sesji. Unikamy też dzięki temu sytuacji, w której zmuszeni jesteśmy wymieniać rozmiary i tracić czas na zbędną logistykę, ponieważ manekiny fotograficzne charakteryzują się konkretnymi sztywnymi rozmiarami, do których warto dopasować rozmiar odzieży, najlepiej z lekkim zapasem umożliwiającym podpięcie i dopasowanie do modela.
Fotografia produktowa odzieży – dlaczego warto
Inwestycja w dobrej jakości sesję zdjęciową prezentującą naszą kolekcję to inwestycja o wysokiej stopie zwrotu. Dobra fotografia produktowa odzieży to nie tylko kwestia odpowiedniego wizerunku marki, ale również monetyzacja kolekcji w postaci zwiększonej sprzedaży i optymalizacji wydatków reklamowych.





Jeżeli potrzebujesz sprawnie wykonanej sesji zdjęciowej zadzwoń lub napisz:
665 443 277
Ceny zaczynają się u nas już od 9 zł brutto za wyretuszowane ujęcie.