Fotografia produktowa cena

Ile kosztują zdjęcia produktów i dlaczego ?

Każda usługa ma swoją cenę, bez względu na to, czy zamawiamy mycie auta, czy idziemy do dentysty wynagradzamy czas poświęcony przez profesjonalistę za wykonaną dla nas pracę. Fotografia produktowa i jej cena zależna jest od wielu czynników. W Fotofaktor stosujemy stałe stawki modyfikowane z uprzedzeniem jedynie w specyficznych wyjątkowo pracochłonnych przypadkach. Staramy się wspierać rozwój e-commerce na miarę naszych możliwości.

Cennik fotografii produktowej:

  • Packshot małego produktu wyciętego z tła i delikatnie podretuszowanego : 9 zł brutto,

  • Fotografia aranżowana / top retusz : 50 zł brutto od fotografii,

  • Fotografia lookbook: 49 zł brutto za stylizację.

  • Lookbook vision: 69 zł brutto za stylizację z indywidualnym podejściem do każdej stylizacji.

Jeżeli potrzebujesz szybkiej wyceny zadzwoń już teraz :
kontakt@fotofaktor.pl
665 443 277

Jak wyceniają swoją pracę fotografowie produktów ?

Fotografia produktowa i jej cena to dla wielu fotografów trudne do rozpracowania zagadnienie. Niejednokrotnie cena składa się głównie z oszacowanego progu motywacyjnego danego artysty z uwzględnieniem jego ego a to oznacza sesje zdjęciowe osiągające poziomy wycen nieakceptowalne i co więcej nieosiągalne dla większości projektantów i przedsiębiorców. Na szczęście wielu jest uczciwych profesjonalistów odpowiednio uzasadniających koszt swoich usług na fakturach z uwzględnieniem choćby kosztu wynajęcia specjalistycznej pracowni lub sprzętu niezbędnego do wykonania danego zlecenia.

 

Metoda wyceny fotografii produktowej w naszym skromnym studio.

 

W Fotofaktor uważamy, że cena usługi powinna składać się z szeregu podstawowych czynników składowych ceny danej usługi. Z jednej strony posiadanie aparatu fotograficznego nie jest dziś już niczym nadzwyczajnie luksusowym, ponieważ tak naprawdę zdecydowana większość społeczeństwa posiada to narzędzie pracy wbudowane już w swoim smartphonie. Niemniej jednak, solidna fotografia produktowa wymaga odpowiedniego wyposażenia a sprzęt z wyższych technicznie półek niestety zdecydowanie nie chce tanieć. Nawet leasing wyposażenia całej pracowni stanowi już istotny składnik miesięcznych kosztów stałych. Wykonując duże ilości prac miesięcznie, jesteśmy jednak w stanie te koszty stałe rozkładać na poszczególne zlecenia do poziomu, który jest jeszcze akceptowalny dla naszych partnerów. Do kosztów stałych dochodzi również oczywiście wynagrodzenie całego zespołu, fotografowie i graficy czuwający nad odpowiednim ostatecznym doszlifowaniem wszelkich niepożądanych niedoskonałości też przecież muszą coś zjeść i na koniec miesiąca zapłacić czynsz lub ratę za mieszkanie.

 

Przekrój cen na rynku fotografii produktowej.

 

Dużym wyzwaniem dla wielu początkujących fotografów jest odpowiednia wycena swojej pracy. Prawdopodobnie wynika to z tego, że wielu freelancerów po prostu nie miało nigdy do czynienia z zagadnieniami rachunkowości i księgowości. Fakt, nie są to prawdopodobnie zbyt pasjonujące elementy pracy kreatywnej. Są jednak niezbędne na poziomie profesjonalnym, czyli takim, na którym wykonywane przez nas usługi mają na celu utrzymanie nas i naszych rodzin. Wysokie zróżnicowanie poziomu trudności fotografowanych produktów oraz poziomu wymagań klientów niejednemu fotografowi prawdopodobnie zwiększyły zapotrzebowanie na antydepresanty. Na samym początku, przykładowo, zlecenia dotyczącego zdjęć aranżowanych naszym zadaniem jest zorganizowanie przyborów, ustalenie ich ceny i dopiero wtedy dodanie do całości wartości naszych kosztów stałych, zmiennych i wynagrodzenia, które chcielibyśmy za tą pracę otrzymać. W podsumowaniu przekrój cen na rynku fotografii produktowej waha się w przedziale od 3 zł za ujęcie do nawet 1500 zł. Skąd ta różnica? Podstawowym kryterium jest czas pracy, do tego dochodzą czynniki takie jak zakres publikacji materiału. Inaczej, prawdopodobnie z tradycyjnego punktu widzenia wyceniamy packshoty na aukcje internetowe nie zawsze okraszone godzinami pracy retuszerskiej ze względu na i tak niedużą rozdzielczość fotografii a zupełnie inaczej już wyceniamy packshot, który po wielogodzinnym albo nawet kilkudniowym dopieszczeniu w studio i przed monitorem komputera graficznego trafi na setki okładek i billboardów.

 

Na co zwracać uwagę przy zamawianiu zdjęć produktowych w kontekście ceny?

  • Na początek – najtrudniejsze dla wielu klientów, czyli poziom trudności fotografowania danego produktu. Z czego wynika poziom trudności ? Nie tylko z ilości kliknięć spustu migawki. Otóż pracując nawet kilkadziesiąt lat zawsze spotykamy się z ukochanymi przez nas wyzwaniami z kategorii: produkty odbijające całe otoczenie ze względu na połyskliwą powierzchnię, produkty przezroczyste, przedmioty ogromne i przedmioty ogromne odbijające światło. Trudnych produktów jest znacznie więcej niemniej i pozostają one trudne bez względu na poziom doświadczenia, fotografowanie to nie zawsze po prostu naciskanie spustu.

  • Ilość produktów – zdecydowanie uczciwe są oferty minimalizujące koszt pojedynczego zdjęcia przy dużej ilości podobnych do siebie lub różniących w niewielkim stopniu przedmiotów do sfotografowania.

  • Przygotowanie – fotografia produktowa i jej cena często zależne są od czasu wymaganego na przygotowanie produktów do zdjęć jeszcze przed ustawieniem nawet światła. Skręcanie, polerowanie, odkurzanie, prasowanie, poprawianie, doklejanie wymagają sporo czasu, który oszczędzacie państwo powierzając pracę fotografom produktów.