Fotografia packshotów

Fotografia packshotów to z profesjonalnego marketingowego punktu widzenia fotografowanie opakowań produktów w stanie takim, jakim możemy je odnaleźć na sklepowych półkach. Od powstania tego terminu minęło jednak tyle czasu, a rynek tak się zmienił i tak mocno skręcił w stronę internetu, iż packshot jako termin bardzo często oznacza po prostu fotografię produktu. Produkty, które fotografujemy w naszym studio są bardzo różne, krótkie, małe, szerokie i podłużne. Wykonane z różnych matowych oraz połyskliwych materiałów stanowią dla fotografów raz mniejsze, a raz większe wyzwanie. Nasze odpowiednio wyposażone studio oczywiście umożliwia, dzięki kompetentnemu zespołowi, sfotografowanie praktycznie wszystkiego na, co najmniej ponadprzeciętnym poziomie i w zoptymalizowanej cenie. 

Fotografia packshotowa jako pasja    

Bardzo duże grono znanych nam kolegów z braci fotograficznej zdecydowanie unika tematu fotografii produktowej. Być może przez to tak trudne przez wiele lat było odnalezienie odpowiedniego studia i zespołu będącego w stanie na odpowiednim poziomie zaprezentować zróżnicowane tematycznie branże w sklepach internetowych. Zdecydowanie, fotografowanie produktów jest dziedziną dla osób odpornych psychicznie, cierpliwych i pełnych prawdziwej pasji do technicznych tajników sztuki fotograficznej. Na pewnym etapie wysoki koszt usług fotograficznych i klaustrofobia rynku stanowiły granicę rozwoju wielu przedsiębiorstw myślących o obecności w internecie. Te czasy już minęły ale niestety, nikt jeszcze nie wymyślił urządzenia, które w odpowiedni sposób sfotografuje wszystkie rodzaje produktów a istniejące innowacyjne rozwiązania i tak potrzebują fotografa i retuszera. Przykro nam ale serdecznie zapraszamy do współpracy. Siedzimy w piwnicach ale myjemy się i nie gryziemy. 

Packshoty sfotografowane a produkty w sieci sprzedawane

Idziemy na targ, chcemy kupić warzywa lub owocki. Czy kupujemy owe pełne witamin i minerałów dary natury bez ich oglądania ? Otóż… nie. Dlatego właśnie, gdy chcemy sprzedać cokolwiek w sieci, czy to w sklepie internetowym, czy na aukcjach, potrzebne nam będą odpowiednie fotografie. Fotografie oczywiście wykonać możemy sami. Na etapie rozwoju każdej firmy handlowej lub produkcyjnej prędzej, czy później pojawia się jednak konkurencja. Co wtedy? Wtedy właśnie zmuszeni przeważnie jesteśmy porównać ceny, jakość, wartości oferowane przez produkt lub zestaw produktów, obsługę klienta, serwis ale też przede wszystkim sposób prezentacji oferowanych przez naszą firmę produktów. W pewnych momentach przestajemy się też wyrabiać z niezbędnymi do wykonywania obowiązkami. Niestety, wbrew ogólnemu przekonaniu prowadzenie sklepu internetowego jest częstokroć nie mniej czasochłonne, niż prowadzenie przytoczonego wcześniej targowego straganika. Warzywa trzeba zamówić, trzeba je dostarczyć, trzeba je odpowiednio wyselekcjonować, wyeksponować, sprzedać a potem to wszystko jeszcze policzyć i na koniec dnia jeżeli starcza nam sił – posprzątać. Analogicznie dla prowadzenia sklepu w sieci, po za wyżej wymienionymi czynnościami musimy jeszcze zadbać o odpowiedni opis naszych produktów i prezentację ich na poziomie co najmniej tak dobrym, jak robią to konkurencyjni sprzedawcy. Kto pojawia się często w tym momencie rozwoju firmy ? Fotograf lub wyspecjalizowane studio fotograficzne, ewentualnie agencja interaktywna, która z owymi współpracuje. W internecie tak samo, jak na targach robi się coraz ciaśniej i każdy chce pokazać to, co ma, z jak najlepszej strony oraz krzyczeć możliwie jak najgłośniej celem zgromadzenia jak największej uwagi. Czas jest ograniczonym zasobem a delegowanie zadań to niejednokrotnie jedno ze źródeł sukcesu rozwijającej się firmy. Delegując produkcję fotograficzną idiotom, którzy poświęcili na ich robienie życie i zjedli na aparatach zęby wbrew pozorom oszczędzisz masę pieniędzy i  czasu na działania promocyjne i chociażby niezbędny odpoczynek. 

Dobra jakościowo fotografia packshotów w Warszawie


Warszawa jest miastem, do którego niczym Alicja z krainy czarów wielu specjalistów lgnie w poszukiwaniu eldorado zleceń. Jedne Alicje wylądowawszy w norze nie znajdują w niej swojego miejsca szybciutko się budząc i uciekając za granicę, gdzie na ogół zmieniają branże na te bardziej pożądane. Pożądane dosłownie i w przenośni. Miasto-miastem, norka-norką, no ale kraina czarów to to nie jest. Odpowiednio szukając znaleźć możemy jednak przywiązanych tradycją czarodziejów, którzy z Waszych dóbr materialnych stworzyć mogą czarujące dzieła sztuki. Dzieła sztuki, jak to dzieła sztuki. Jedne droższe, inne tańsze, a jeszcze inne dziełami są jedynie ze zbyt dumnej nazwy. Poszukując specjalisty w dziedzinie fotografia packshotów kierujcie się przede wszystkim próbką ich pracy. Dobry czarodziej pożądliwy magicznego złotego soku skusi Was próbką swoich czarów i z jednego dostarczonego badziewia totalnie za darmo błyskawicznie wyczaruje coś ładnego, bez naddatków, kurzu, rys, czy pogiętych elementów opakowania. Kolor czerwony będzie kolorem czerwonym, a nie fioletowym różem a pudełko prostopadłościanem, nie trapezem albo beczką. Cała magia. Ostrożnie z czarami, reklamacje w sklepach stanowią koszt i przesadne nakładanie uroków może się skończyć zwiększoną, niepożądaną ilością paczek powracających. 

Fotografia packshotów w plenerze warszawskim


Czasem można się spotkać z realizacją tego typu sesji w plenerze. Nie jest to popularne rozwiązanie ponieważ, tego typu fotografia z reguły wykonywana jest w studio fotograficznym. Dlaczego w studio? W studio nie pada. W studio nie ma śniegu, chyba, że go sobie kupimy albo zamówimy. W studio jest ciepło, jeżeli dorzucimy do pieca a studio się nie spali. No ale przede wszystkim w studio ponieważ to w studio mamy lampy, które nie lubią plenerowych deszczów i tysiące małych dziwnych przedmiotów-gadżetów umożliwiających zaprezentowanie najwyższego poziomu chińskiej myśli produkcyjnej skopiowanej ze stanów i europy z możliwie jak najbardziej korzystnego dla nich, nie konsumentów, punktu widzenia.  Mimo wygód i możliwości wielce przyjemnego, wielogodzinnego poszukiwania odpowiednich przyrządów w studio, niektórych fotografów udaje się wywabić gotówką z naturalnego ich miejsca bytowania w plener. Fotografia packshotów to nie tylko zdjęcia na białym tle z ewentualnym dodatkiem lustrzanego lub często pseudo-lustrzanego odbicia. Fotografia packshotów to też zdjęcia pudełek na skałach, ujęcia rozświetlonych odbiciami światła słonecznego precjozów jubilerskich, to też zdjęcia narzędzi w warsztatach samochodowych i sprzętu do ćwiczeń na siłowniach. 

 

Fotografia packshotów w praktyce – dlaczego studio

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, studio, bo nie pada (produkty Wam nie zmokną) . Studio, bo nie wieje za mocno albo wieje dokładnie tyle ile chcemy, jeżeli skręcimy potencjometr wentylatora. Studio, bo nie świeci za mocno albo świeci tak, jak chcemy lub tak, jak się przyzwyczailiśmy lub tak, jak powinno. Jeżeli chcemy pokazać świeżo upieczonym mamusiom Brajanuszków nowe modele tańczących świnek szybko i na wczoraj, to też studio, bo nawet jeżeli zabraknie nam prądu to mamy generator i nie trzeba go nosić i dzięki temu jest taniej, jest w ogóle, i czasem jest na czas. Dlaczego studio? Jeżeli fotograf nie ma studia albo przynajmniej czegoś co studiem może dumnie nazwać to znaczy, że fotografia packshotów jest mu obca i zanim do niej wróci to mógłby jeszcze pobiegać trochę po ślubach i nauczyć się obsługi awanturującego się trzeźwego inaczej klienta oraz przy okazji fotografii tak zwanej kulinarnej – imitacja kotleta wygląda lepiej, niż oryginał i nikt nie wie jak smakuje choć wygląda, być może był smaczny ale pamięć tej nocy krótka. Jak by co, mamy studio, nie jedno a smak kotleta znamy, niestety też nie pamiętamy.