665 443 277 [email protected]
Zaznacz stronę

Fotografia odzieży – jak sprawić aby ciuchy zawsze dobrze leżały i wyglądały.

 

Fotografowanie odzieży na potrzeby handlu internetowego lub drukowanych katalogów sprzedażowych to niejednokrotnie skomplikowane wyzwanie logistyczne i konceptualne. Zaprezentowanie odzieży online wymaga dość dużego doświadczenia i zrozumienia najważniejszych kwestii. Prezentując ubrania potencjalnym klientom na pewno powinniśmy zadbać o spójność wizualną całego wyprodukowanego zbioru obrazów. Odzież stylistycznie powinna być odpowiednio do siebie dopasowana i okraszona adekwatnymi dodatkami stylizacyjnymi. Nie bez znaczenia jest także spójność wizualna kolekcji ze scenografią i nawet modelem, modelką służącym nam za reprezentantów mody. Fotografia odzieży w postaci sesji modowej oznacza odnalezienie odpowiedniego miejsca, studia fotograficznego. Zebranie w lokacji w odpowiednim czasie całego zespołu produkcyjnego a nawet niejednokrotnie przygotowanie cateringu. Fotografując odzież bardziej produktowo również nie możemy zapominać o spójności, pomimo nawet nieco uproszczonego minimalistycznego charakteru prezentacji produktów.

 

Fotografiami odzieży wzmocnienie sprzedaży internetowej i stacjonarnej.

 

Chcąc rozwijać markę odzieżową skutecznie musimy zaistnieć w sieci, do czego służyć będzie dobrej jakości fotografia odzieży. Zaistnienie w internecie, czyli tak naprawdę w świecie,  wymaga odpowiednich jakościowo i prezentujących wartości brandu modowego fotografii odzieży. Zdjęcia mody w sklepach internetowych w postaci bannerów, postów w mediach społecznościowych to cisi sprzedawcy będący jednym z kluczowych czynników decydujących o powodzeniu dystrybucji kolekcji. Inwestycja w poprawne jakościowo i estetycznie a przede wszystkim zachęcające do konwersji zdjęcia mody, w postaci lookbooków lub zdjęć wizerunkowych nie tylko często stanowią o całościowym odbiorze estetycznym i emocjonalnym marki ale przyciągają potencjalnych klientów do salonów sprzedaży. 

 

Fotografowanie odzieży a sukces sprzedaży bezpośredniej.

 

Galerie handlowe wypełnione są po brzegi banerami reklamowymi zdobiącymi  witryny sklepowe i potykacze. Odpowiednie zaprezentowana na fotografiach odzież może nie tylko informować ale i zachęcać potencjalnych klientów sklepów do odwiedzin. Fotografia odzieży w sklepach zdecydowanie powinny odnosić się do sezonu, wartości marki oraz z jak najlepszej strony przedstawiać odzież, którą chcemy klientom sklepu oferować. 

 

Zdjęcia odzieży w praktyce, czyli przygotowanie do sesji.

 

Przed sesją zdjęciową odzieży zdecydowanie warto uzgodnić wszystkie niezbędne szczegóły z zespołem produkcyjnym. Wszelkie, najbardziej nawet szczegółowe decyzje powinny być podjęte odpowiednio wcześnie przed dniem sesji. Spore wyzwanie logistyczne, którym jest profesjonalna sesja fotograficzna odzieży wymaga odpowiednich przygotowań z uwzględnieniem wszystkich najdrobniejszych nawet szczegółów. Fotografia odzieży z pozoru wydaje się dziedziną łatwą i przyjemną, jednakże na etapie przygotowań natkniemy się na wiele wątpliwości. 

 

Fotografujemy ubrania – techniki, metody i optymalizacja kosztów. 

 

Zaprezentować odzież online możemy na kilka różnych sposobów. Jednym z najprostszych i najbezpieczniejszych rozwiązań są fotografie produktowe odzieży wykonane w technice niewidzialnego manekina typu duch.  Jest to bardziej techniczna dziedzina z kategorii fotografia odzieży, dokładnie, wiernie odwzorowuje barwy i minimalistyczne prezentuje formę. Umożliwia użytkownikom sklepu internetowego lub aplikacji sprzedażowej łatwą ocenę formy i atrakcyjności, dopasowania do osobowości. Kolejna metoda to również minimalistyczne rozwiązanie ale wymagające współpracy co najmniej z modelką lub modelem. Mowa oczywiście o zdjęciach typu lookbook, katalogowej prezentacji kolekcji z możliwymi wzbogacającymi kolekcję i przykuwającymi uwagę elementami scenograficznymi lub stylizacyjnymi. Odzież możemy na zdjęciach pokazać również po prostu ułożoną na płaskiej powierzchni. Zaletą tego rozwiązania jest bardzo niski koszt ale niestety ten sposób prezentacji odzieży nie do końca umożliwia potencjalnemu klientowi dobrą ocenę produktu.

 

Na co warto zwrócić uwagę podczas fotografowania odzieży?

 

Przed przystąpieniem do fotografowania odzieży na pewno warto odzież wyprasować. Usuwanie zagnieceń z tkanin o wyraźnym nieregularnym druku jest bardzo czasochłonne a czasami wręcz niemożliwe. Na pewno polecamy przed sesją fotograficzną odzieży dokładne porozumienie się twórców, sprzedawców i projektantów w zakresie potrzeb, które zaspokajać ma materiał zdjęciowy wyprodukowany podczas sesji. Ustalając szczegóły realizacji uzgodnimy także elementy wizualne takie, jak wygląd scenografii i choćby dodatków stylizacyjnych oraz fryzur i makijażu.