665 443 277 [email protected]
Zaznacz stronę

Fotografia fashion

Piękno zasługuje na właściwą reprezentację. Stworzone kolekcje godne są adekwatnego obrazowego przedstawienia nawiązującego do jej charakteru, korespondującego z aktualnymi trendami i nierzadko troszkę być może przekornego. Fotografia fashion jako sztuka prezentacji żywych dzieł kreatorów, projektantów i producentów ma za zadanie komplementować i podkreślać wszystko to, co najsmaczniejsze w konceptach zarówno twórczych, jak i komercyjnych. Branża fashion dynamicznie się zmienia, coraz większe znaczenie mają wartości i wizerunek marki. Moda nie znosi nudy. Fotografia mody, niczym dama lekkich obyczajów krzyczy kusząco o tym, co w pięknie noszonym najprzyjemniejsze. Otacza nas, jest wszechobecna. Moda i fotografia są nierozdzielne, nie mogą już bez siebie istnieć. Wizualna reprezentacja koncepcji jako esencji wartości. 

 

Fotografia mody mecenasem piękna i stylu

Żyjemy po to aby być, czy jesteśmy aby żyć? Życie jest piękne. Żyjmy więc pięknie i otaczajmy się stylowymi, użytkowymi dziełami sztuki. Być może trochę, aby zapomnieć jak czasem trudno się żyje. Fotografia fashion jest wszechobecna, kusząc nas tym, co seksowne stara się nieco odwrócić uwagę od przyziemnych spraw. Możemy wyróżnić kilka głównych kategorii tych przebiegłych i niejednokrotnie przepięknych utworów. W dużej mierze fotografię mody dzielimy na edytoriale, fotografię katalogową – lookbook, high fashion oraz street. Każda z powyższych dziedzin ma swoje zastosowanie, raz węższe a raz szersze. 

 

Reklamowa fotografia modowa – Editorial czyli czujemy to, co widzimy
 

Editorial, odpowiedzialny za kuszenie słodyczą, krzykiem kontrowersji, epatując seksualnością służy nam do zaznaczania obecności marki i przyciągnięcia wszystkich, którzy są spragnieni uczuć. Setki tysięcy stron magazynów wypełnionych czułą reprezentacją obecności marki w jej czystej postaci po to, aby wzbudzić pożądanie. Fotografia fashion w tej postaci obiecuje zaspokojenie skrytych potrzeb nie używając do tego ani słowa. 

 

Lookbook – przegląd świeżości jako mody fotografia katalogowa

 

Lookbooki mrugają do nas, gdy kontraktujemy zawartość półek naszych sklepów i planujemy zapełnienie witryn wizualną świeżością. Lookbooki to też fotografia fashion. Efektem najczęściej są korzystnie upraszczające kompozycje skupiające uwagę na esencji kolekcji, tutaj prosimy już bez rozpraszaczy. Lookbook wciąż może być smaczny, okraszony kolorem lub delikatnym dodatkiem. W fotografii katalogowej mody ważna jest jednak przede wszystkim ona sama.

 

High fashion – wysokie fotograficzne loty

Obrazy fotograficzne często stanowią rejestrację tego co czujemy lub chcielibyśmy poczuć. Fotografia high fashion to po prostu niezły odlot. Odlot konceptualny, estetyczny, emocjonalny, wizualnie narkotyczny. High fashion to przede wszystkim kategoria mody. Te rzeczy ledwo się nosi a już tak naprawdę lewitują od przesytu formy. Tym samym dla high fashion powinna być fotografia – dopalaczem wzmacniającym wyjątkowość i egzotykę. 

 

Jak przygotować się do modowej sesji fotograficznej 

 

Przede wszystkim rozmowa. Piszemy tu bardzo dużo o obrazie fotograficznym jako narzędziu prezentacji tego co przelane na rzeczywistość ale to ustalenie wszystkich niezbędnych szczegółów z zespołem zdjęciowym i wielostronne zrozumienie jest gwarantem powstania lubieżnie pysznych treści fotograficznych. Fotografia fashion na etapie przygotowań wymaga ustalenia, w którą stronę idziemy. Odważnie, skromnie, minimalistycznie, słodko, czy seksownie. Rozmowa również o szczegółach scenografii, lokacji, rozmowa z ludźmi i o ludziach. Przecież wszystko co tutaj tworzymy, tworzymy dla wyjątkowych ludzi.