Fotograf odzieży 

Jako fotografowie odzieży z wieloletnim doświadczeniem możemy Wam przekazać zestaw niezbędnych informacji w zakresie tego, czym powinien charakteryzować się profesjonalista oraz w jakich warunkach najlepiej odzież fotografować. Życie fotografa odzieży nie jest tak łatwe i usłane różami, jak mogłoby się to zdawać. Liczne trudności i zagrożenia branży znacznie utrudniają rozrost kasty profesjonalistów fotografujących ubrania znanych i lubianych marek oraz nawet mniejszych producentów lub projektantów pasjonujących się modą. 

 

Fotografowanie odzieży jako misja

Najważniejsze zadanie, przed którym staje fotograf odzieży to taka prezentacja kolekcji, która nie zniekształci a skomplementuje formę i projekt, prezentując całą kolekcję spójnie i bez zbędnych przekłamań kolorystycznych oraz kształtnych. Bardzo ważne jest, aby pamiętać również o oddaniu wartości, które stara się ze sobą nieść prezentowana marka odzieżowa. Ostatnimi czasy bardzo duży nacisk kładziony jest na ekologię oraz jakość ubrań, dzięki czemu przemysł odzieżowy w znacznie mniejszym stopniu zostawia swój negatywny ślad węglowy. Misją fotografa odzieży jest po za odpowiednią prezentacją ubrania jako produku, odpowiednie oddanie narracją charakteru i wartości, które stara się ze sobą nieść dana marka. 

 

Fotografia odzieżowa wsparciem dystrybucji online

Fotografia odzieży jest nie tylko wsparciem ale i koniecznością w kontekście fashion e-commerce. Instagram, facebook i wiele innych kanałów promocji mody w internecie bez odpowiednich treści nie staną się nigdy odpowiednim narzędziem promocji i dystrybucji kolekcji. Dopiero dobry lookbook w połączeniu z producyjnie zrealizowaną sesją wizerunkową umożliwią nam osiągnięcie odpowiedniego zasięgu, który to bezpośrednio może przełożyć się na wyniki sprzedażowe oraz realizację wcześniej wspomnianej misji. 

 

Fotografuj odzież nie zapominając o przygotowaniach

Fotograf odzieży, czy to jako producent, czy koło zębate w machinie produkcji sesji zdjęciowej musi pamiętać o odpowiednich przygotowaniach. Pisząc przygotowania mamy na myśli nie tylko naładowanie baterii i wysprzątanie studia wraz z przygotowaniem białego tła. Przygotowania do sesji to zadbanie o dostępność niezbędnych przestrzeni dla każdego członka zespołu od make up artist poprzez modelki, po projektanta, scenografię i wszystkie inne elementy gwarantujące pełen sukcesu przebieg produkcji fotograficznej. 

 

Fotograf odzieży staje się filmowcem

Podczas sesji zdjęciowej fotograf odzieży pamiętać powinien również o skręceniu kilku przynajmniej kilkunastosekundowych nagrań. Oczywiście, na ogół nagrania wykonuje się smartfonem. Wielu z nas to z psychologicznego punktu widzenia osobowości introwertyczne i sprawia im to nie lada trudność. W takich sytuacjach dobrze zadanie powierzyć młodemu asystentowi, któremu znacznie bliżej jest do nowoczesnych metod komunikacji w mediach społecznościowych. Krótka relacja na instagramie, czy facebook to nieocenione narzędzie promocji o jeszcze całkiem niezłym zasięgu rażenia. Zespół marketingowy marki odzieżowej również doceni gratisowy materiał, który będzie mógł zostać wykorzystany jako zapowiedź wprowadzenia nowej kolekcji. 

 

Fotografując odzież wykorzystujemy odpowiednie oświetlenie i lokacje

 

Realizując sesje zdjęciowe pamiętamy o doborze odpowiedniego planu oświetleniowego i drugiego planu odpowiednio nawiązującego do fotografowanej kolekcji. Czy to studio, czy to plener, czy to wnętrze wyjątkowej lokacji wszystko powinno odpowiednio współgrać z charakterem nowej linii odzieżowej fotografowanej marki.